Projekt DigiUmetnik 3.0 je projekt usposabljanja za dvig digitalnih kompetenc med otroci in mladimi širom Slovenije. Za doseganje ciljev projekta bomo izvajali 22-urna usposabljanja varnosti na spletu in delavnic digitalne umetnosti.
Namen projekta je povečanje digitalne vključenosti mladih, spodbujanje in promocija naravoslovnih in tehniških poklicev ter pridobivanje digitalnih kompetenc.
Prvi sklop usposabljanj, ki se osredotoča na varnost na spletu, ima za cilj ozaveščati otroke in mlade o pomembnosti varne uporabe interneta ter jih opremiti s potrebnimi znanji in veščinami za prepoznavanje tveganj in zaščito pred nevarnostmi na spletu. Prvo usposabljanje je sestavljeno iz osnovnega usposabljanja – Varnost 1 in – Varnost na spletu: osnovna stopnja, medtem ko so ostala usposabljanja iz naprednih usposabljanja, – Varnost 3, Varnost 4 in Varnost 5 ter Varnost na spletu: napredna stopnja. S tem sklopom usposabljanj bomo prispevali k večji digitalni varnosti in zaupanju v digitalne tehnologije med mladimi tako na osnovnem kot na naprednem nivoju. Hkrati pa bomo spodbujali tudi njihove starše in skrbnike k aktivnemu vključevanju v digitalno izobraževanje ter ozaveščanju o varni rabi interneta.
Drugi sklop usposabljanj, ki se osredotoča na digitalno umetnost, ima potencial, da spodbudi zanimanje mladih za kreativno uporabo digitalnih orodij in tehnologij. Oba usposabljanja – Digitalna umetnost 4 in - Digitalna umetnost 5, spodbujata otrokovo ustvarjalnost, inovativnost ter razvoj digitalnih kompetenc na področju umetnosti. Projekt bo omogočil dostop do znanja in veščin s področja ilustracije, ustvarjanja z LEGO, grafičnega oblikovanja, fotografije in videografije, kar bo otrokom in mladim omogočilo izražanje in deljenje svojih ustvarjalnih idej ter krepilo njihovo digitalno pismenost. Znotraj usposabljanja - Digitalna umetnost 6 se bomo osredotočali na - 3D modeliranje. Udeleženci bodo spoznali osnove koncepta 3D modeliranja in animacije ter vizualizacije v VR. S tem bodo razvili veščine za delo z orodjem Blender in ustvarili svoje 3D modele in animacije.
Prijavitelj: Šolski center Slovenske Konjice-Zreče
Partnerji: Xena d.o.o. in OTON d.o.o.
Obdobje trajanja: 1. 3. 2025 – 31. 10. 2026
Celotna vrednost operacije: 190.384,00 EUR
Partnerstvo bo izvedlo 108 usposabljanj v 8-ih statističnih regijah. Delavnice bodo potekale v živo.
Projekt financira Ministrstvo za digitalno preobrazbo v okviru javnega razpisa JR MLADI 2025–2026.
![]()
ŠC Slovenske Konjice-Zreče bo izvajal usposabljanja na lokacijah: Slovenske Konjice, Zreče, Vitanje, Oplotnica.
Kontaktna točka na ŠC Slovenske Konjice-Zreče:
Šolski center Slovenske Konjice-Zreče, Tattenbachova ulica 2a, 3210 Slovenske Konjice
Osebno ali telefonsko smo na voljo vsak delovni dan med 8. in 13. uro.
Kontaktne osebe: Brigita Kukovič, 064 244 180, 03 757 18 22, brigitak@sc-konjic>e-zrece.si
Sara Žilavec: 03 757 18 23, Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.
Projekt DigiGenij: Odkrijmo moč umetne inteligence je projekt usposabljanja za dvig digitalnih kompetenc med otroci in mladimi širom Slovenije.
Prijavitelj: Šolski center Slovenske Konjice-Zreče
Partnerji: Xena d.o.o. in OTON d.o.o.
Obdobje trajanja: 1. 3. 2025 – 31. 10. 2026
Celotna vrednost operacije: 71.557,00 EUR
Cilji in aktivnosti projekta:
V projektu DigiGenij – Odkrijmo moč umetne inteligence bomo izvajali 22-urni program usposabljanja ki je usmerjen v krepitev digitalnih kompetenc otrok in mladih na področju umetne inteligence (UI), programiranja in odgovorne rabe tehnologij. Cilj projekta je mladim približati kompleksne koncepte umetne inteligence na dostopen, praktičen in sodelovalen način ter jih opolnomočiti za zavestno, varno in ustvarjalno vključevanje v digitalno družbo.
Partnerstvo bo izvedlo 42 usposabljanj v obsegu 22 pedagoških ur v osmih statističnih regijah. Delavnice bodo potekale v živo.
Projekt financira Ministrstvo za digitalno preobrazbo v okviru javnega razpisa JR MLADI 2025–2026.
![]()
ŠC Slovenske Konjice-Zreče bo izvajal usposabljanja na lokacijah: Slovenske Konjice, Zreče, Vitanje, Oplotnica.
Kontaktna točka na ŠC Slovenske Konjice-Zreče:
Šolski center Slovenske Konjice-Zreče, Tattenbachova ulica 2a, 3210 Slovenske Konjice
Osebno ali telefonsko smo na voljo vsak delovni dan med 8. in 13. uro.
Kontaktne osebe: Brigita Kukovič, 064 244 180, 03 757 18 22, brigitak@sc-konjice-zrece.si
Sara Žilavec: 03 757 18 23, Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.
Anja Švab Podkubovšek: 03 757 18 29, Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.
Naziv projekta: Vzpostavljanje novih modulov poučevanja na področju obogatene in navidezne resničnosti
Acronim: Think XR
Trajanje projekta: 1. 7. 2022-30. 4. 2024
Program: Izobraževanje – krepitev človeških virov
Programsko področje: Izobraževanje in usposabljanje, štipendije, vajeništvo in podjetništvo za mlade
Rezultat: I.1: Izboljšano institucionalno sodelovanje na vseh ravneh formalnega in neformalnega izobraževanja
Neposredni učinek:
Vrednost projekta: 702.596 EUR
Partnerji:
Norwegian University of Science and Technology (NTNU) - projektni partner
Partnerji pri svojem delu ugotavljajo, da je za uravnotežen razvoj izobraževanja in potreb gospodarstva potrebna strategija izobraževanja s področja programske opreme ter tehnologij prihodnosti, na čelu z XR tehnologijami (obogatene, razširjene in mešane resničnosti). Po poročanju organizacije Forbes je razširjena resničnost eden od glavnih tehnoloških trendov leta 2021, napoveduje pa ji tudi skokovito nadaljnjo rast v prihodnjih 5 letih. Uporaba XR tehnologij omogoča delo na daljavo, ustvarjanje simulacijskih okolij za učenje, sodelovanje in aktivno druženje. Tehnologija pa se vse bolj uveljavljajo tudi v procesih podjetništva in industrije, kreativne in zabavne industrije, trgovine, zdravstva, na področju razvoja šolskega izobraževanja.
Tehnologije razširjene resničnosti predstavljajo nov, sodoben digitalen in interaktiven medij. V kombinaciji z vrhunsko tehnološko opremo, izdelavo vsebin in storitev ter zagotavljanjem uporabniške izkušnje, omogočajo realizacijo inovativnih in ekonomsko konkurenčnih rešitev. Njihov potencial pa se odraža v številnih evropskih aplikativnih projektih npr. XR4all, https://xr4all.eu/about/, inkubator Pismo (Novska) ter projekt European Software Skills Alliance – ESSA, ki obravnavajo nadgradnjo veščin in znanj s področij informacijsko-komunikacijskih tehnologij, informatike in računalništva ter multimedije. Še posebej je izpostavljeno znanje, prilagajanje učnih programov in vključevanje kadrov s področij razširjene resničnosti, razvoja uporabniških vmesnikov in izkušenj.
Cilji projekta Think XR so:
(1) povečanje digitalnih kompetenc ciljnih skupin (učitelji, mentorji, dijaki, študentje, strokovno osebje) na področju razvoja vsebin, uporabe in poučevanja s pomočjo razširjene resničnosti – inovativno poučevanje za 21. stoletje,
(2) razvoj novih inovativnih pedagoških pristopov in didaktičnih orodij, skozi vzpostavitev XR akademije in
(3) vzpostavitev inovativnega, odprtega in ustvarjalnega učnega okolja skozi sodelovanje izobraževanja in industrije (XR partnerstvo), ki predstavlja osnovo tudi za neformalno in vseživljenjsko izobraževanje.
Z vzpostavitvijo novih in nadgrajenih izobraževalnih programov bomo dijakom, študentom omogočili dostop do tehnologij in orodji v razširjeni resničnosti. Z učitelji, mentorji in strokovnjaki iz podjetji bomo z metodo Design Thinking definirali ustrezne delovne sklope ter jih preverili znotraj pilotnih aktivnosti (Living lab). Za delo bodo pripravljeni digitalni učni pripomočki - orodja za prikaz obogatenih učnih vsebin, interaktivne XR asistente in aplikacije, ki rešujejo realne potrebe iz gospodarstva. Sodelovanje z gospodarstvom in prenos njihovih potreb je za razvoj projekta ključnega pomena.
Glavni ciljni skupini sta:
(1) učitelji, mentorji in
(2) strokovno osebje ter dijaki in študentje.
Poleg njih želimo nasloviti tudi gospodarstvo ter širšo zainteresirano javnost.
Projekt povezuje partnerje iz šolstva (ŠČ, ULFE, UPM, NTNU), industrije (Unior, Hashnet) ter tehnološkega podpornega okolja (TPLJ). Partnerji iz šolstva bodo prispevali izkušnje s področja oblikovanja in izvajanja učnih programov ter razvoja didaktičnih pristopov. Dodatna vloga univerz je v prenosu tehničnega znanja in izkušenj uporabe tehnologih XR v izobraževanju. Partnerji iz industrije in TPLJ bodo prispevali specifična znanja, izzive in potrebe, ki jih naslavljamo s projektom. Vzpostavljeni XR laboratorij bodo omogočali varno okolje za inoviranje. Partner iz Norveške, tehnična univerza NTNU, bo prispeval svoj vpogled pri uporab tehnologij razširjene resničnosti na Norveškem ter povečal učinkovitost izmenjave idej ter prenosa dobrih praks v slovensko okolje.
Projekt Think XR sofinancira Norveška s sredstvi Norveškega finančnega mehanizma v višini 662.987 EUR). Namen projekta je Izobraževanje – krepitev človeških virov s ciljem izboljšanja človeškega kapitala.
Ta dokument je nastal s finančno podporo Norveškega finančnega mehanizma. Za vsebino tega dokumenta je odgovoren izključno ŠC Slovenske Konjice-Zreče in zanj v nobenem primeru ne velja, da odraža stališča Nosilca programa Izobraževanje – krepitev človeških virov«
Norveški finančni mehanizem in Finančni mehanizem EGP predstavljata prispevek Norveške k zeleni, konkurenčni in vključujoči Evropi.
Spletna stran projekta Think XR: https://think-xr.si/
Uvodni projektni sestanek:
12.-13. 9. 2022 Uvodni sestanek / Kick off meeting - Slovenske Konjice , Think_XR_agenda_kick-off_12.-13._sept._2022-ang-2.pdf, Think_XR_agenda_kick-off_12.-13._sept._2022-SLO-2.pdf
Vprašalnik za boljše razumevanje realnih potreb po bodočih kadrih, uporabi XR tehnologiji in programskih orodij, ki jih podjetja in organizacije uporavljajo pri svojem delu
- Vprašalnik v slovenščini: https://think-xr.si/sl/think-xr-vprasalnik/
- Questionnaire in English: https://docs.google.com/forms/d/1YSBd0m0ZsQWJVuhiKvJuyuLiFPDULlHOZpreNQbByPk/edit
Posveti, delavnice:
14. 11. 2022 - Posvet s strokovnjaki, učitelji, mentorji ... o možnostih uporabe XR tehnologij - Vabilo_-_Posvet_s_strokovnjaki_-_14._11._2022.pdf
14. 11. 2022 - Interaktivna delavnica s tematiko XR v izobraževanju za učitelje - Vabilo_-_Interaktivna_delavnica_-_14._11._2022.pdf
22. 11. 2022 - Posvet z oblikovalci politik v sistemu izobraževanja na področju XR tehnologij - Vabilo_-_posvet_z_odločevalci_-_22_11._2022.pdf
Nekaj utrinkov iz dogajanja v projektu:
https://www.youtube.com/watch?v=eTtB1Fy7BVU
https://www.youtube.com/watch?v=Ym7fft3yC-E
XR akademija
Načrt_za_usposabljanje_za_mentorje
Vabilo-usposabljanje-mentorji_XR.pdf

Vzpostavitev XR partnerstva
S projektom Think XR povezujemo strokovnjake, izobraževalne ustanove, mentorje, podjetja, organizacije in vodilne strokovnjake na področju tehnologij navidezne in razširjene resničnosti (XR tehnologij) v XR partnerstvo za razvoj digitalnih kompetenc. Vabljeni k pristopu v partnerstvo: Pristop v XR partnerstvo
Think_XR-predstavitev-XR_partnerstvo.pdf
seznam_podpisnikov_memoranduma.xlsx