• 03 757 18 00
  • Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.
Erasmus+ akreditacija na področju izobraževanja odraslih

Erasmus+ akreditacija na področju izobraževanja odraslih

Šolski center Slovenske Konjice-Zreče, enota SIC - izobraževanje odraslih in svetovanje, je pridobila Erasmus+ akreditacijo na področju izobraževanja odraslih.

Program Erasmus+ v novem programu (2021-2027) omogoča pridobitev akreditacije, ki predstavlja nov način dostopa do aktivnosti mobilnosti. Odločili smo se oddati prijavo za pridobitev akreditacije na področju izobraževanja odraslih v razpisnem roku v letu 2022. Pripravili smo strategijo internacionalizacije za področje izobraževanja odraslih ter Erasmus načrt. Zastavili smo si cilje, ki našim učečim se odraslim ter zaposlenim omogočajo, da razvijajo svoje potenciale ter krepijo svoja znanja in veščine. S pridobitvijo Erasmus akreditacije smo pridobili dostop do priložnosti za učno mobilnost učečih se odraslih ter zaposlenih v okviru programskega ključnega ukrepa 1 (KA1). Pri izvajanju aktivnost v okviru Erasmus akreditacije smo se zavezali k upoštevanju Erasmus standardov kakovosti.

Financirano s strani Evropske unije. 

Št. akreditacije: 2022-SI01-KA120-ADU-000108697

Trajanje akreditacije: 1. 1. 2023 – 31. 12. 2027

V programu 2021-2027 smo pripravili strategijo internacionalizacije za področje izobraževanja odraslih ter Erasmus načrt za obdobje 3 let. Zastavili smo si dva cilja: profesionalni razvoj zaposlenih (učiteljev, strokovnih delavcev, drugih zaposlenih) ter krepitev temeljnih, digitalnih in jezikovnih kompetenc učečih se odraslih. S pridobitvijo Erasmus akreditacije smo pridobili dostop do priložnosti za učno mobilnost učečih se odraslih ter osebja v okviru programskega ključnega ukrepa 1 (KA1). Pri izvajanju aktivnost v okviru Erasmus akreditacije smo se zavezali k upoštevanju Erasmus standardov kakovosti. Financirano s strani Evropske unije.

Dosedanji gostitelji:
• MaltaLingua, St. Julien, Malta
• I.P.E.P. Cadiz, Španija
• EOI Estepona, Španija

Izvedba projekta 1.6.2023-31.8.2024

S pridobitvijo nove Erasmus akreditacije je bila učečim se odraslim na Šolskem centru Slovenske Konjice-Zreče prvič omogočena Erasmus+ izmenjava. V aprilu 2024 so se odpravili na Malto, kjer so krepili in razvijali številne kompetence, ki so ključne za uspeh v sodobnem svetu. Med izmenjavo so imeli učeči se odrasli priložnost krepiti svoje komunikacijske veščine, izboljševati sposobnosti timskega dela, učiti se reševanja problemov in prilagajanja na različna okolja. S poudarkom na medkulturnem učenju in povezovanju so krepili jezikovne in digitalne spretnosti.


Učečim se odraslim so se na Malti pridružile tudi organizatorke izobraževanja odraslih, ki so se udeležile sledenja na delovnem mestu.

20240415 142921

 

Pri nas na obisku - IPEP Cádiz, maj 2024

V okviru Erasmus+ izmenjave smo gostili učeče se odrasle in učitelja IPEP Cádiz na sledenju na delovnem mestu v času TVU - Tedni vseživljenjskega učenja 2024. Predstavili smo jim Šolski center Slovenske Konjice-Zreče, SIC Izobraževanje odraslih in svetovanje ter Srednjo poklicno in strokovno šolo Zreče. Na delavnicah so spoznavali raznolika področja. V Ulab - kreativnem mestu so si natisnili majce, v šolski knjižnici so na medgeneracijski delavnici izdelovali rože iz krep papirja (v sklopu Erasmus+ projekta INTER-PUZZLE), na športnih terenih so se pomerili z gimanzijci. Spoznali so del lokalne kulinarike na kuharski delavnici v prostorih SPSŠ Zreče. Spoznavali so NFT ter XR. Obiskali so Žičko kartuzijo, Zlati grič ter Roglo in Pot med krošnjami. Sprehodili so se skozi očarljivo staro mestno jedro ter uživali v Minattijevi kavi.

IPEP_Cadiz_2024.PNG

Izvedba projekta 1.6.2024-31.8.2025

November 2024: Sledenje na delovnem mestu v Cádizu: vpogled v izobraževanje odraslih v okviru Erasmus+
Zaposleni na Šolskem centru Slovenske Konjice-Zreče, na enoti SIC izobraževanje odraslih strmijo k nenehnemu izobraževanju na delovnem mestu. Z Erasmus+ akreditacijo je izobraževanje zaposlenih postalo tudi čezmejno.
Vsaka udeleženka je v tujini zasledovala nekoliko drugačne cilje, skladne z njenim strokovnim delom in področjem delovanja – npr. ena se je osredotočila na uvajanje digitalnih orodij v svetovalno delo, druga pa na metode dela z manj izobraženimi odraslimi, tretja je se je osredotočala na metode dela pri neformalnih programih in četrta pri formalnih programih.
V tednu sledenja na delovnem mestu so imele priložnost spoznati španski sistem izobraževanja odraslih, sodelovati pri izvedbi pouka, obiskati različne lokacije, kjer se izvajajo izobraževalni programi in se pogovarjati s številnimi strokovnjaki z različnih področij, na primer psihologi, filozofi, organizatorji izobraževanja odraslih. Poseben poudarek so naši gostitelji namenili vključevanju sodobnih digitalnih orodij (moodle, canva) v delovno okolje izobraževanja odraslih. Izpostavili so, da se nenehno prilagajajo realnim potrebam lokalnega okolja in temu primerno tudi ne prestano prilagajajo izobraževalne vsebine. Njihov končni cilj je, da so učeči se odrasli po končanem izobraževanju uspešni pri iskanju dela in da tudi drugače uspejo v življenju.
Izkušnja je bila izjemno dragocena, saj so se udeleženke vrnile z novimi znanji, idejami in zanosom za nadaljnje delo. Sledenje na delovnem mestu v tujini je ponudilo širši vpogled v izobraževalne prakse, obenem pa okrepilo zavedanje o pomenu vseživljenjskega učenja in mednarodnega sodelovanja.

Cadiz.jpg

April 2025: Učenje brez meja: Mednarodna mobilnost odraslih v Esteponi v okviru Erasmus+

Šolski center Slovenske Konjice–Zreče, enota SIC – izobraževanje odraslih in svetovanje, je v začetku aprila 2025 uspešno izvedel enotedensko mobilnost v okviru Erasmus+ akreditacije na področju izobraževanja odraslih. V sodelovanju s špansko jezikovno šolo Escuela Oficial de Idiomas de Estepona je šest odraslih udeležencev skupaj s sodelavko ŠC Slovenske Konjice–Zreče med 7. in 11. aprilom 2025 sodelovalo v strokovno zasnovanem in vsebinsko bogatem programu.

Mobilnost je potekala v okviru Erasmus Days, ki so jih organizirali španski gostitelji. V sklopu dogodka so se povezali udeleženci iz izobraževalnih organizacijij iz Španije, Italije, Romunije, Turčije in Slovenije, kar je omogočilo izmenjavo dobrih praks, medkulturno sodelovanje ter vzpostavljanje novih mednarodnih povezav in partnerstev.
Udeleženci so v času mobilnosti razvijali digitalne kompetence, spoznavali uporabo digitalnih tehnologij in umetne inteligence (AI) pri izobraževanju, s poudarkom na jezikovnem učenju. Seznanili so se z inovativnimi orodji in učnimi pripomočki iz projekta Easy tools, ki omogočajo sodobno, učinkovito in dostopno učenje jezikov. Aktivno so sodelovali tudi pri učnih urah angleščine ter se vključili v učenje španščine za začetnike, kjer so pridobili osnovno znanje za sporazumevanje v vsakdanjih situacijah.
Program je vključeval različne praktične in interaktivne delavnice ter aktivno vključevanje v pouk, kjer so udeleženci sodelovali z učečimi se odraslimi iz drugih držav. Na ta način so neposredno spoznavali različne pedagoške pristope in metode učenja, kar je pomembno prispevalo k razumevanju pomena vseživljenjskega učenja v mednarodnem okolju.

Poseben poudarek je bil namenjen tudi spoznavanju okolja. Udeleženci so odkrivali mesto Estepona, njegovo zgodovino, arhitekturo in bogato sredozemsko rastje. Spoznavali so lokalne običaje ter okušali značilne kulinarične dobrote, kot so churrosi s čokolado. Obiskali so Orquidarium, botanični vrt s številnimi eksotičnimi rastlinami, kjer so ob zaključku mobilnosti prejeli tudi certifikate o sodelovanju v mobilnosti. Med kulturnimi dejavnostmi je izstopal ogled Museo Mirador del Carmen, kjer so si ogledali novo odprto razstavo španskega slikarstva 20. stoletja, ter obisk arheološkega muzeja.

Mobilnost je skupino še dodatno povezala – samoiniciativno so načrtovali skupne oglede in izlete, kar je okrepilo timski duh ter prispevalo k prijetnemu vzdušju in medsebojnemu sodelovanju. Obiskali so bližnje mesto Marbella ter raziskovali sosednjo britansko čezmorsko ozemlje Gibraltar, s čimer so dodatno razširili svoja kulturna obzorja.

Mobilnost v Esteponi je udeležencem ponudila celovito, bogato in navdihujočo izkušnjo, ki presega zgolj pridobivanje znanja. Poudarila je pomen povezovanja, sodelovanja, skupnega učenja in odprtosti za nove izzive – vse to v duhu vrednot programa Erasmus+. Udeleženci so se domov vrnili z novimi znanji, uporabnimi veščinami, mednarodnimi poznanstvi ter svežo motivacijo za nadaljnje sodelovanje v evropskih projektih.
Posebna vrednost mobilnosti pa se kaže tudi v prenosu pridobljenih znanj, izkušenj in dobrih praks v domače in delovno okolje, kjer bodo udeleženci z novimi pristopi, idejami in orodji bogatili svoje delo ter širili pomen vseživljenjskega učenja med odraslimi v lokalnem okolju.

 IMG-20250411-WA0004.jpg

Izvedba projekta 1.6.2025-31.8.2026

Erasmus+ izkušnja učečih se odraslih v Esteponi
V sklopu Erasmus+ akreditacije ADU se je v mesecu oktobru se je skupina učečih se odraslih udeležila Erasmus+ mobilnosti. Namen mobilnosti je bil krepiti temeljne, jezikovne in digitalne kompetence. Gostujoča šola EOI Estepona je pripravila pester program, tako so se lahko učeče se odrasli udeležili zanimivih delavnic o španski kulturi, ki jo je vodil profesor José Díaz. Namen teh delavnic je bil poglobiti razumevanje države Španije in njenih prebivalcev ter spoznati bogato kulturno raznolikost. Na delavnicah so lahko učeči se odrasli skupaj z učečimi se odraslimi iz gostujoče šole raziskovali različne vidike življenja in tradicij v Španiji / Sloveniji – od gastronomije, glasbe in ljudskih običajev do zgodovine, umetnosti in regionalne raznolikosti – ter si tako pridobili boljše razumevanje identitete in kulturne dediščine, ki opredeljuje na eni strani Špance in na drugi strani Slovence. Za učeče se odrasle je bila to bogata izkušnja, ki je spodbudila medkulturno izmenjavo in učečim se odraslim omogočila, da so se na dinamičen in participativen način spoznali obe kulturi tako špansko kot tudi slovensko.

Estepona.jpg

Erasmus+ izkušnja organizator izobraževanja odraslih v Esteponi
V sklopu Erasmus+ akreditacije ADU sta se v mesecu oktobru 2025 dve organizatorki izobraževanja odraslih udeležili mobilnosti na jezikovni šoli EOI Estepona, Španija. Program mobilnosti je bil zasnovan kot teden izmenjave znanj, spoznavanja novih učnih pristopov in povezovanja s strokovnjaki iz drugih držav. V tem tednu sta imeli organizatorki priložnost se usposabljati na področju novih tehnologij, s posebnim poudarkom na umetni inteligenci, ki se uporablja pri poučevanju jezikov, ter doživeti bogato izkušnjo sodelovanja pri pouku z učečimi se odraslimi gostujoče šole, opazovanja dejanskih ur in izmenjave dobrih praks z učitelji gostujoče šole.
Program je vključeval praktične delavnice o IKT, digitalnih orodjih in inovativnih virih ter predstavitev projekta »Easy tools for foreign language teachers«, pobude, ki je predstavila igre in igrive dejavnosti za spodbujanje učenja jezikov na dinamičen in zabaven način. Ena organizatorka je lahko celo sodelovala pri predstaviti projekta, saj je v preteklosti sodelovala na projektu. Poleg tega sta se organizatorki uživali v tudi osnovnega tečaja španščine in različnih kulturnih dejavnostih. Prav tako sta imeli priložnost izmenjati izkušenje z drugimi udeleženci mobilnosti. Na EOI Estepona je potekal Erasmus+ teden, ki je bil predstavljen celo na lokalnem radiju. Gostujoča šola pa predstavljena kot primer dobre prakse, da ustvari prostor za izmenjavo izkušenj in rast udeležencev iz različnih držav.
Organizatorki izobraževanja odraslih sta sodelovali v različnih delavnicah od uporabe AI pri pouku. Na sledenju na delovnem mestu sta se lahko organizatorki seznanili z delovanjem in možnostmi programov, kot so ChatGPT, Copilot, Gemini in Deepseek. Organizatorki sta poudarili, da je mobilnost ponudila nova spoznanja oziroma nove metodološke pristope, ki jih bosta lahko uporabili v svojem delu in poučevanju učečih se odraslih ter pri nadaljnjem izobraževanju. Organizatorki sta aktivno sodelovali pri pouku na različnih ravneh in pri različnih jezikih. Sodelovali sta z lokalnimi učitelji in učečimi se pri različnih izobraževalnih dejavnostih, ki pa sta bile povezani z takrat aktualno tematiko – noč čarovnic. Sodelovanje pri pouku jima je omogočilo, da sta iz prve roke opazovali njihove komunikacijske metodologije, uporabo digitalnih virov in interakcijo s študenti ter tako spoznali raznolike pristope, ki jih uporablja gostujoča šola EOI Estepona pri svojem poučevanju. To je bila tudi priložnost za povezovanje z njihovimi učečimi se odraslimi, izmenjavo izkušenj in ustvarjanje bogatega medkulturnega okolja.
Sodelujoči učitelji so se skozi popoldne ne le igrali in učili, temveč so tudi razmišljali o tem, kako različne dejavnosti prilagoditi svojim učnim kontekstom. Vsestranska naravnana gradiva so jim omogočila, da so si lahko zamislili več možnosti za njegovo uporabo, ampak vedno s poudarkom na odraslih učečih se in metodologijah, ki dajejo prednost aktivnemu učenju, skupinskemu delu in notranji motivaciji. Delavnica o aktualnih Erasmus+ projektih z gostujočimi udeleženci iz drugih držav pa je ponudila odlično temo za ustvarjanje konkretnih, uporabnih in prenosljivih virov informacij, pa tudi priložnost za nadaljnjo izmenjavo izkušenj / kontaktov med udeleženci iz drugih držav.
Poleg strokovnega dela sta organizatorki izobraževanja odraslih raziskali tudi mesto Estepona, znano po svojem slikovitem starem mestnem jedru, barvitih ulicah in sproščenem andaluzijskem vzdušju. Kulturno doživetje je pomemben del vsake Erasmus+ mobilnosti in omogoča globlje razumevanje okolja, v katerem deluje gostujoča šola. Organizatorki sta se domov vrnili z novimi znanji, lepimi vtisi ter motivacijo za nadaljnje sodelovanje v mednarodnih projektih.

Sledenje_Estepona_IO.jpg


© 2025 Šolski center Slovenske Konjice - Zreče. Vse pravice so pridržane. Izdelal Maksima Web art