• 03 757 18 00
  • Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Novice in obvestila

Uspešno zaključeno prvo leto projekta Digizmaga

Projekt Digitalno je zmagovalno (krajše Digizmaga), ki poteka od septembra 2024 do junija 2026, uspešno zaključuje prvo leto izvajanja. Projekt vodi Biotehniški izobraževalni center Ljubljana, vanj pa je vključenih enajst partnerskih šol iz različnih regij Slovenije. S projektom, ki je nastal na podlagi javnega razpisa MVI in je sofinanciran s sredstvi Sklada za okrevanje in odpornost, partnerji v projektu prispevamo k trajnostnemu razvoju digitalnih kompetenc dijakov in študentov, prenosu teh znanj v delovno okolje in vsakdanje življenje ter k pospešenemu razvoju pedagoške strok. V omenjeni projekt je vklučen tudi naš Šolski center Slovenske Konjice-Zreče.

Cilji projekta. 

Projekt zasleduje več ključnih ciljev:

  • krepitev obstoječih in usvajanje novih digitalnih kompetenc dijakov in študentov,
  • ustvarjanje novih digitalnih vsebin in uporabo digitalnih orodij,
  • aktivno sodelovanje učiteljev pri izmenjavi znanj in prakse,
  • pripravo in objavo učnih scenarijev,
  • vzpostavitev inovativnih oddelkov, kjer se aktivnosti izvajajo pri najmanj treh predmetih,
  • izvedbo tednov dejavnosti kot diseminacijo projektnih aktivnosti,
  • sodelovanje zunanjih partnerjev v posameznih aktivnostih.

S projektom partnerji podpiramo tudi uresničevanje Akcijskega načrta digitalnega izobraževanja 2021–2027.

Partnerske šole

V projektu sodelujejo:

  1. Šolski center Slovenske Konjice-Zreče
  2. Šolski center Slovenj Gradec, Gimnazija Slovenj Gradec
  3. Šola za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje
  4. Strokovni izobraževalni center Alme M. Karlin
  5. Grm Novo mesto – Center biotehnike in turizma, Kmetijska šola Grm in biotehniška gimnazija
  6. Grm Novo mesto – Center biotehnike in turizma, Srednja šola za gostinstvo in turizem
  7. Šolski center za pošto, ekonomijo in telekomunikacije Ljubljana, Srednja tehniška in strokovna šola
  8. Srednja medijska in grafična šola Ljubljana
  9. Biotehniški izobraževalni center Ljubljana, Gimnazija in veterinarska šola
  10. Biotehniški izobraževalni center Ljubljana, Živilska in naravovarstvena šola
  11. Biotehniški izobraževalni center Ljubljana, Višja strokovna šola

Raznolikost partnerskih šol omogoča širok doseg, prenos najboljših praks in inovativne pristope k poučevanju.

Prvo leto – dosežki in rezultati

Že v prvem letu projekta so bile dosežene pomembne prelomnice:

  • pripravljenih je bilo več kot 75 % načrtovanih učnih scenarijev, ki razvijajo različne digitalne kompetence po modelu DigComp 2.2,
  • več kot 900 dijakov je sodelovalo v inovativnih oddelkih (vsak partner je oblikoval vsaj dva oddelka),
  • vsi partnerji so izvedli tedne dejavnosti, v katere so vključili dijake, učitelje, starše, strokovne delavce in širšo javnost,
  • izvedena so bila številna srečanja partnerjev, izmenjava dobrih praks in medsebojne hospitacije na različnih šolah,
  • nastali so prvi osnutki šolskih pristopov, ki celostno opredeljujejo proces razvoja digitalnih kompetenc,
  • organizirana so bila izobraževanja in usposabljanja za učitelje, pri katerih je s svojim strokovnim znanjem pomembno prispevala Maja Vičič Krabonja,
  • partnerji so poskrbeli za diseminacijo preko spletnih objav, družbenih omrežij in strokovnih konferenc, še posebej pa z udeležbo na konferenci Utrip prihodnosti 2025, kjer je vsaka šola predstavila primer dobre prakse.

“Prvo leto projekta potrjuje, da lahko s sodelovanjem, inovativnimi pristopi in izmenjavo znanja pomembno prispevamo h krepitvi digitalnih kompetenc mladih in učiteljev. Projekt Digizmaga odpira pot v bolj digitalno prihodnost slovenskega izobraževanja,” poudarja projektna skupina Biotehniškega izobraževalnega centra Ljubljana.

Drugo leto – korak naprej

V drugem letu izvajanja projekta se bodo aktivnosti še okrepile:

  • povečalo se bo število inovativnih oddelkov – vsaka partnerska šola bo vključila vsaj štiri oddelke,
  • izvedena bosta dva tedna dejavnosti na partnersko šolo, s čimer se bo vključenost razširila na celotno šolsko skupnost,
  • dokončno bodo oblikovani šolski pristopi in katalogi kompetenc,
  • širili se bodo primeri dobrih praks, medtem ko bo posebno mesto namenjeno grozdenju in medsebojnemu sodelovanju,
  • zunanji partner bo izvedel evalvacijo projekta, ki bo omogočila objektivno presojo uspešnosti in učinkov.

Projekt tako vstopa v drugo polovico z jasno vizijo – dolgoročno dvigniti raven digitalnih kompetenc in prispevati k razvoju sodobnega, inovativnega izobraževanja v Sloveniji.

Slovenske Konjice, 8. september 2025


© 2025 Šolski center Slovenske Konjice - Zreče. Vse pravice so pridržane. Izdelal Maksima Web art